دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی بورد تخصصی اعصاب و روان (روانپزشک) ومشکلات جنسی و مشاوره
دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی بورد تخصصی اعصاب و روان (روانپزشک) ومشکلات جنسی و مشاوره

مدیریت خشم

مدیریت خشم

اولین محافظ، لبخند: وقتی لبخند می‌زنید، تمام عضلات صورت منبسط می‌شود. اعصاب این عضلات ارتباط تنگاتنگی با مغز دارند. تا حدی که بسیاری از احساساتی که در مغز می‌گذرد، نمی‌توانیم در صورت پنهان کنیم. انبساط و راحتی در این عضلات باعث می‌شود مغز نیز راحت و منبسط شود و در شرایط انبساط ذهنی تنش نمی‌تواند خیلی تاثیر‌گذار باشد. از بهترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، این است که هر بار که در آینه نگاه می‌کنیم، به خود لبخند بزنیم. انسان بسیار دوست داشتنی است.

دومین محافظ، خویشتن‌دوستی: بسیاری از ما متوجه نیستیم که خود را نپذیرفته‌ایم و همیشه منتظریم به جای اینکه خودمان را دوست داشته باشیم، کسی وجود داشته باشد که عمیقا و عاشقانه ما را ستایش کند. حقیقت این است که تا وقتی خودمان را نپذیریم و خودمان را با همه عیب و نقص‌ها و توانایی‌ها و ناتوانایی‌هایی که داریم، با همه احساسات مثبت و منفی، با همه خطاهایی که مرتکب شده‌ایم یا ممکن است مرتکب آنها شویم، دوست نداشته باشیم و نسبت به خودمان احساس خوبی پیدا نکنیم، کسی بیش از خودمان، ما را دوست نخواهد داشت. همیشه به این فکر کنید که حتی اگر در عالم یک نفر هم نباشد که من را دوست داشته باشد، خداوند مرا بسیار دوست دارد. برای اینکه خود را دوست داشته باشید، هر روز حداقل یکبار این جمله‌ها را با خود تکرار کنید: «من دوست‌داشتنی هستم.» «من آدم مهربانی هستم.» می‌توانید جمله‌های مشابهی که برای خودتان احساس بهتری ایجاد می‌کند، به کار برید. به عقاید خود احترام بگذارید. به کسی اجازه ندهید به شما توهین کند، حرفتان را حتما بزنید اما در نظر داشته باشید که با چه روشی می‌خواهید این کار را انجام دهید. اگر در پاسخ به یک توهین، شما هم توهین کنید، به طرف مقابل فرصت می‌دهید گفت‌وگو را در وضع بدتری ادامه دهد.

مراقب باشید با قاطعیت اما بدون عصبانیت عمل کنید.

سومین محافظ، درست نشستن: همیشه سر و شانه‌ها را هنگام نشستن و راه رفتن صاف نگه‌دارید. این کار باعث می‌شود ستون مهره‌ها صاف باشد. اگر عادت به جمع کردن بدن یا به عبارتی قوزکردن داشته باشیم، عضلات و استخوان‌ها‌یمان شکل طبیعی‌شان را از دست خواهندداد. در کسانی که سینه بسته‌ای دارند، حجم شش‌ها کمتر می‌شود. این افراد تنفس کوتاه‌تری دارند و تنفس کوتاه نوعی تنفس هیجانی است که به راحتی ما را در شرایط مختلف، مستعد نشان دادن واکنش‌های هیجانی می‌کند.

چهارمین محافظ، آراستگی: لباس‌های تمیز، نخی و با رنگ روشن بپوشید. این نوع پوشش آثار مثبت روانی زیادی دارد. رنگ‌های روشن، ذهن را منبسط می‌کنند و رنگ‌های تیره حال خوبی ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل در توصیه‌های دینی ما نیز به استفاده از پوشش با رنگ روشن تاکید شده و پوشیدن لباس سفید مستحب و استفاده از پوشش سیاه مکروه شناخته شده است. پوشش تمیز با رنگ روشن و استفاده از عطر‌هایی با بوی ملایم حال خوشی ایجاد و انرژی‌های منفی را دور می‌کند. این کارها را هر روز و هر صبح در منزل انجام دهید. حتی اگر تنها هستید، به خاطر خودتان به آراستگی‌تان توجه داشته باشید.

تدوین: دکتر حسن کرباسی، نیمه اول سال 1393

 

مدیریت خشم(2)

 

 

 

شماره (124)

این پمفلت جهت آگاهی شماست و توزیع و تکثیر آن ممنوع می باشد.

پیشرو در فرهنگ پزشکی و اسلامی

کلینیک دکتر کرباسی

متخصص اعصاب و روان

مشکلات جنسی، اعتیاد

چهارراه/جنب بازار علی/پاساژ ولیعصر(عج)

طبقه فوقانی واحد 2

تلفن: 55464242 ـ 55456164-031

همراه: 09131622363

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.