دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی بورد تخصصی اعصاب و روان (روانپزشک) ومشکلات جنسی و مشاوره
دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)

دکتر حسن کرباسی آرانی بورد تخصصی اعصاب و روان (روانپزشک) ومشکلات جنسی و مشاوره

آیا همسرتان به شما خیانت می کند؟

آیا همسرتان به شما خیانت می کند؟ 

 

حدود 9 سال از ازدواج مان می گذرد و 3 سال است متوجه شده ام که شوهرم با دخترهایی رابطه مشکوک دارد و هر وقت به او میگویم انکار می کند، قصد جدایی ندارم، لطفاً راهنمایی ام کنید (نقل از: مجله سلامت شماره 460).

مقدمه:                  

زن و شوهر می توانند همه چیز هم باشند:

دوست، همراه، همقدم، همراز

اما تعداد کمی از این زوج ها به این مرحله می رسند و بقیه با حسرت به دیگران نگاه می کنند و لذت زندگی را در جایی     غیر از خانواده طلب مینمایند، زیرا ذاتاً بشر تنوع طلب است.

گفته میشود که بی اخلاقی مهمترین عامل خیانت می باشد، برای ما که مدعی داشتن جامعه ای اخلاق مدار هستیم چرا این رفتارها شایع است.

تعریف: از نظر اخلاقی داشتن روابط خارج از چارچوب خانواده را خیانت می نامند.

هر گاه بین دو جنس مخالف که دست کم یکی از آنها متأهل باشد رابطه برقرار شود، این رابطه را خیانت مینامند. گاهی     رابطه های عاطفی و احساسی هم وجود دارد که سرانجام آنها هم به علت جاذبه جنسی به رابطه های غیراخلاقی منتج میشود.

اکثراً آسیب در رابطه زوج وجود دارد، ولی زوجه گاهی پیشتاز است. که بیشتر مربوط به تعارض های حل نشده می باشد و در پاره ای از مواقع منجر به طلاق میشود. گاهی وقت ها          طلاق عاطفی هم در یک رابطه وجود دارد . زندگی مشترک وجود دارد ولی اثری از محبت و مهربانی نیست، اگر باشد در آن رضایت کامل نیست.

موضوع دیگر وجود مشکل در روابط جنسی زوج ها است چون به هر علت نمی توانند پاسخ نیازهای خود را در درون خانواده بگیرند به مسیرهای بیرونی کشیده میشوند که این هم یک ادعا است و بیشتر از سوی مردان مطرح میشود.

روابط خارج به هر شکلی که باشد زیرساخت آن یک آسیب است که برای برطرف کردن آن باید آسیب شناسی کنیم و نشان دهندة نارضایتی یکی از آنهاست و اگر نیازهای عاطفی- روانی- جنسی ارضاء نشود این رابطه ها شکل می گیرد و اگر بهداشت جنسی رعایت شود و باز رابطه وجود داشته باشد هر چه زودتر باید از متخصص زوج درمانی و روانپزشک دوره دیده کمک گرفت و ممکن است اگر حل نشود در درازمدت منجر به طلاق گردد.

گاهی افراد وارد یک رابطه دوم و موازی با رابطه خانواده میشوند و ادعا می کنند که همسرشان را خیلی دوست دارند اما زن یا مردی را که به سمتش تمایل دارند همانی است که در دنیای خیال به دنبالش بوده اند.

به نظر شما آیا کسی می تواند هم همسرش را دوست داشته باشد و هم رابطه ی دومی موازی با خانواده برقرار نماید.

برخی چنین استدلال می کنند که رابطه خارج از نظام خانواده برای یک فرد متأهل به هیچ وجه معنا ندارد برخی می گویند من همسرم را دوست دارم ولی نیاز جنسی من ورای ظرفیت همسرم است.

در فرهنگ ما مردی که به سراغ زنی دیگر می رود خیلی ها به او حق می دهند، از این بابت که همسر سابقش اخلاق تند داشته یا ظاهرش همیشه ژولیده بوده است و میل جنسی ندارد یا           سرد مزاج است که ممکن است بهانه ای بیش نباشد.

آسیب شناسی مردی که خارج از خانواده رابطه جنسی دارد

بعضی ها هم می گویند وضعمان خوب است از نظر اسلام هم اشکالی ندارد که چند همسر داشته باشیم. ولی باید یک مسئله را گوشزد کرد که رابطه با غیر همسر مهمترین مشکلی که در جامعه امروز به وجود میاورد بیماریهای واگیردار جنسی است که بسیار خطرناک بوده و درمان ندارد و تنها راه آن پیشگیری و قطع ارتباط جنسی با غیرهمسر است. بیماریهای جنسی حتی از طریق بوسه های فرانسوی هم انتقال پیدا میکند زیرا ویروس در ترشحات دهان و در ترشحات واژن و در ترشحات مرد وجود دارد اضافه بر اینکه در خون انسان هم پیدا میشود.

بیماری ویروسHPV که موصوف به زگیل های تناسلی است در اثر ارتباط جنسی بوجود می آید و در هر رابطه امکان 70% انتقال وجود دارد.

توجه کنید70 درصد در یک رابطه جنسی محافظت شده حتی از طریق کاندوم بیماری ویروسی HPV که یک نوع ویروس زگیل تناسلی است و  99% با سرطان واژن (سرویکس زنان) و حلق و دهان که حتی با چشم معمولی دیده نمیشود و گاهی با میکروسکوپ باید دیده شود بوجود می آید.

یک لحظه وجدانتان را قاضی نمائید که آیا این همه خطر به یک لحظه بوالهوسی میارزد؟ آیا فکر می کنید که طرف مقابل تنها با شماست؟

می گوید من از ظاهرش می فهمم که به این بیماری دچار نیست مگر ویروس یک موجود ریز است که با چشم دیده شود. ویروس با صدها برابر بزرگی میکروسکوپ الکترونیکی هم دیده نمیشود چه رسد با چشم معمولی شما. و مگر ظاهر یک شخص نشان میدهد که این بیماری دارد یا خیر؟

اگر ظاهر فردی منظم و شیک پوش باشد، مبتلا به ویروس نیست؟ چنین چیزی افسانه ای بیش نیست.

اگر زوجی مطمئن شد که همسرش در رابطه ای دیگر درگیر است بهترین واکنش چیست؟

در فرهنگ ما برای حفظ آبرو سکوت می کنند یا جنجال راه         می اندازند یا طلاق میگیرند، به نظر شما کدام روش درست است؟

سکوت و دعوا ممنوع است زیرا باعث بدتر شدن موضوع میشود. در سکوت شخص به راه خودش ادامه می دهد و در جنجال رابطه منجر به آزردگی میشود.

بهتر است در این باره به متخصصین حوزه بهداشت روان و روانشناسی بالینی و روانپزشک مراجعه نمایند تا راهکار بهتری پیدا شود.

زوج درمانی بهترین شیوه جلوگیری از این آسیب است که توسط متخصصان روانپزشک دوره دیده یا دکترای روانشناسی بالینی کارکرده در زمینة زوج درمانی در بعضی ازحوزه های علمی، خصوصی و دانشگاهی انجام میشود.

ویرایش:26/11/1392

تألیف: دکتر حسن کرباسی ارانی-نیمه دوم سال 1392

آسیب شناسی روابط جنسی

 خارج از خانواده

 (شماره140)

کلینیک    دکتر   کرباسی

متخصص  اعصاب و روان

مشکلات جنسی  ،اعتیاد،مشاوره

تکثیر ممنوع

چهارراه -جنب بازار علی- پاساژ ولیعصر (عج)

4 الی 10 شب

تلفن: 55464242-55456164-031

همراه: 09131622363

آدرس اینترنتی:drkarbasi32.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.